18 April 2014

1st GIVEAWAY BY DIANARASHID.COM

No comments:

hah! Akhirnya! kak Diana punya GA!
jom joinnn,hadiah banyak gila hokkay!

Anies-
blog-anies and You
beg sekolah Ana Muslim x 1 pemenang
buku keluaran Ana Muslim x 2 pemenang

(sekiranya  hadiah tiada dalam stok, penaja berhak menukar
hadiah yg sama nilai dengan yg ditawarkan.)

izwa-
blog-Nurulizwa

1 helai tudung Adijuma x 2 pemenang

1 helai shawl x 2 pemenang

1 helai glitter shawl x 1pemenang


Ujie- 
facebook -almari baju aisyah
blog-almari baju Aisyah

x 1 pemenang


Azlan -
blog-stridebuzz
wang Tunaai rm30 x 1 pemenang



Ekin-
blog-Queen of colour
Kufi - 1000 dinar size A3 x 1 pemenang


sara-
blog-petak bunga berblog
top up Rm10 x 3 pemenang


nurul ain-
facebook-cahaya ain
Blog-Nur cahaya
- novel x 1pemenang



Nor Baizura-
Facebook-Nor Baizurah
Instagram (jika ada)-Zubaizura
Product penjagaan wanita x 1  pemenang


Blog-Ini blog kami aje
Sehelai Shawl - Plain or Bercorak (depends) x 1 pemenang
Sehelai Inner Magic x 1 pemenang


Iza ismail
Blog-msredcheesecake
Novel x 1 pemenang


Uni-
Blog-My story my life
- Rm50 x 1 pemenang


Mirza Syazwina
blog-mirza syazwina
2 Domo felt craft x 3 pemenang

aku x attct gambar,sbb mls nk copy.korg nk JOIN,
klik gambar kt atas.heee.gud luck for me! heee

FAN PAGE saya! LIKE je.heee

Cara Daftar HAJI

1 comment:
korg dh DAFTAR HAJI? haji ke Mekah?
aku ni sikit punya pandai,aku ingat kan,kalau once kita dh bukak
akaun kat Tabung Haji, kita dh daftar,rupanya tidak.
kita kena g kaunter,kena bgtau kita nk daftar,
lepas tu baru kita akan dpt num giliran kita,hikhik.
apelah aku ni! td baru aku baca kat FB,
ni penerangan dia :

Daftar Haji.

Ramai yang agak keberatan untuk buat. Sebabnya nilai RM1300, yang perlu ada dalam akaun Tabung Haji, bagi membolehkan seseorang itu mendaftar untuk menunaikan haji, agak tinggi bagi sesetengah orang. Kerana apabila wang RM1300ini didepositkan, ia perlu sentiasa kekal di dalam akaun dan tidak boleh dikeluarkan sehinggalah tibanya giliran untuk menunaikan haji. Dan jjkalau ingin mengeluarkannya juga, pendaftaran untuk menunaikan haji perlu dibatalkan dan perlu mendaftar semula. Dengan kata lain, akan diberi giliran baru, yang tentunya memakan masa yang lebih lama. Apabila niat untuk mendaftar haji sentiasa tertangguh, kesan besarnya adalah tahun yang diperuntukkan untuk giliran menunaikan haji semakin lama, sehingga mencecah seratus tahun.

Tapi, ada cara yang lebih mudah tanpa perlu mendepositkan wang RM1300. Anda tidak perlu mendepositkan sesen pun ke dalam akaun Tabung Haji. Caranya adalah menggunakan penyata KWSP. Dengan syarat akaun 1 KWSP anda perlu mempunyai simpanan minima sebanyak RM1300. Bawa penyata tersebut ke Tabung Haji dan anda akan didaftarkan terus untuk menunaikan haji. Tanpa perlu mendepositkan sesen pun. Menariknya, ramai yang tidak tahu kaedah ini.

Hj Mohd Lutfi TH

so skrg ni dh paham dh?
hehehe.so nanti aku nk ajak laki aku,g Tabung Haji,
nk Daftar trus,jom kwn kwn,nt lambat pulak num giliran kita.
heeee ♥


FAN PAGE saya! LIKE je.heee

BUKAN Karam Singh Walia lah yg MATI!

5 comments:

ini mmg lawak,aku kesian kat dia,
xpasal jeee.hahahaha

FAN PAGE saya! LIKE je.heee

COPYRIGHT 2013 RESERVED FOR SAFURA.ONLINE.DIARY | DESIGN BY KAY SBK